Vatten

Många tankar som snurrar i huvudet, hur kommer allt att sluta?
Neos tankar och idéer är helt underbara. Idag innan han skulle gå och sova så var han tvungen att bada för att han skulle skölja bort all smuts från dagen. När han ställde sig på första trappsteget på bryggan så hoppa han upp igen och sa till mig mamma kan inte du sätta dig här vid kanten och titta ner i vattnet så ingen fisk kommer och biter mig när jag badar. Om du ser någon så måste du säga det så jag kan skynda mig upp igen. Vad tror han egentligen att fiskar äter små barn till kvällsmat? Han kan kanske råkat höra mig prata för jag är rädd för nästan allt som finns i vattnet kräver mycket till att jag ska våga mig i och bada. Man vet ju aldrig om en gädda biter en i tån för den tror att det är en fet mask men det värsta är nästan att man inte vet vad som finns på botten tänk om det ligger något gammalt ruttet lik där nere som man råkar nudda eller trampa på. Visst det går att lösa genom att aldrig nudda botten men hur jobbigt är det inte att trampa vatten och samtidigt ha en Neo klättrandes på en och tänk om liket bara flyter runt lite under ytan. Nä det blir inget bad i någon sjö för mig i år. Imorgon åker jag och barnen till Astrid Lindgrens värld är lite blandade känslor inför det. Jag vet att Neo kommer tycka det är jätte roligt och Alma kommer vara jobbig för vagnen är ju inte hennes älsklings plats precis. Jag hade hoppats på att bara behöva ta med Neo men så vart det inte. Jag packar in barnen i bilen imorgon och hoppas att dagen kommer bli bra. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback